Het belang van de koper voorop!

Waarom een aankoopmakelaar?
Als u een huis gaat kopen, krijgt u te maken met een vastberaden verkoper en in veel gevallen zijn ervaren makelaar. Beide zijn vastbesloten om een hoge, goede prijs te krijgen voor de koopwoning waar u interesse voor heeft. Er komt wel wat bij kijken om de verkoopprijs omlaag te krijgen. Wachten tot deze vanzelf daalt, is in veel gevallen niet de oplossing. Om een goed voorstel te doen, moet u op de hoogte zijn van alles wat speelt bij de verkoop van het huis.

U weet waarschijnlijk dat de verkoper informatieplicht heeft, maar weet u ook dat u als koper een onderzoeksplicht hebt? Onderzoeksplicht houdt in dat u uzelf op de hoogte moet stellen van mogelijk allerlei bepalingen van de omgevingsvergunningen, afspraken en rechten die in het verleden zijn ontstaan met naaste buren en/of een Vereniging van Eigenaren (VVE). Daarnaast moet u het voorlopige koopcontract en eventuele ontbindende voorwaarden beoordelen en tegelijkertijd ook uw eigen rechten in de gaten houden. Als u echt interesse heeft in een woning, komt dan het moment dat u een bod wilt uitbrengen. Wat is het juiste bod waarmee u niet te hoog begint en niet zo laag dat de verkoper geen interesse heeft en niet wil onderhandelen? Bent u een goede onderhandelaar? Of raakt u al snel te emotioneel betrokken bij de aankoop? Houdt er rekening mee dat de verkopende makelaar een vakman is die voortdurend onderhandelt en de kneepjes van het vak goed kent. Als u te maken heeft met een particuliere verkoper is het van groot belang dat er een deugdelijk verkoopcontract wordt opgesteld met de juiste bepalingen en het eventuele voorbehoud dat u bijvoorbeeld wilt maken in het geval uw financiering niet doorgaat. U moet niet alleen op bedacht zijn om toekomstige problemen te voorkomen, maar u heeft eveneens het contract nodig om een hypotheek te krijgen.

Wat mag u van ons verwachten:

  • Maken van een zoekprofiel aan de hand van uw woonwensen
  • Zoeken van geschikte objecten dmv doorzoeken verschillende databases
  • Informeren collega's en doorzoeken zgn 'stille' objecten
  • Bijhouden veilingaanbod
  • Schriftelijk aanbod van geschikte woningen per e-mail;
  • Samen met u bezichtigen van de geslecteerde woningen
  • Onderzoek en beoordelen bouwkundige staat
  • Onderzoek naar juridische bepaaldheid en aspecten
  • Taxatie van het object en waardeoordeel
  • Uitbrengen van een openingsbod en het voeren van de onderhandelingen.
  • (Laten) opstellen van de koopovereenkomst
  • Controleren van de aangeboden contracten, met veel aandacht voor ontbindende voorwaarden, speciale clausules en boetebedingen.
  • Als het aan de orde is termijnbewaking
  • Coördinatie inspectie & transport. Dat wil zeggen wij inspecteren (samen met u) de woning voor de overdracht bij de notaris en noteren de meterstanden.
  • Controleren van de notariële akte van levering en de afrekening van de notaris. Wij zijn aanwezig bij het ondertekenen van de leveringsakte.
Transparante kosten
  • done Tarief inclusief BTW
  • done Geen kosten achteraf
  • done Geen intrekkingskosten
  • done Vast tarief
Direct contact?
  • phone 0592 - 460656
  • email info@ph7-taxaties.nl

Wij verdienen geld voor u door scherp te onderhandelen, daaruit alleen al blijkt ons vakmanschap!

Als ervaren aankoopmakelaardij werkt PH7 makelaardij alleen in het belang van u als koper. Na het eerste informatieve gesprek hebben wij een duidelijk beeld van uw wensen en mogelijkheden, zodat wij heel gericht op zoek gaan in het gebied waar u wil gaan wonen. Ook de toekomstige koper die al een huis op het oog heeft, is bij ons aan het juiste adres. Mogelijk heeft u het huis zelf al bekeken en begint ons onderzoek naar de staat van de woning, andere randzaken of u vraagt ons voor het bieden op de woning. Al dat werk nemen wij u uit handen. Wilt u meer informatie? Bel dan naar 06-33680549 of stuur ons een e-mail.

Tenzij we anders afspreken gaan we uit van het volgende tarief:
10% van het verschil tussen de laatste gehanteerde vraagprijs bij aanvang van de opdracht en de aankoopprijs met een minimum van € 1.475,- incl. BTW.
Bij aanvang van de opdracht vragen wij een voorschot van 25% van het minimum bedrag ( dus €368,75 incl BTW) en verder geldt betaling van het resterende bedrag bij de notaris tijdens de overdracht, mits deze niet langer duurt dan 2 maanden na ondertekening van het voorlopige koopovereenkomst. Mocht dit wel het geval zijn dan ontvangtu een factuur voor het resterende bedrag bij het ondertekenen van de voorlopige koopovereenkomst.
Na het eerste informatieve gesprek krijgt u van ons een helder overzicht van de kosten en de te verlenen diensten.